čtvrtek 29. listopadu 2012

Mé listopadové objevy, na které se těším...

Tak uběhl další měsíc. Nestíhala jsem tentokrát číst tolik, kolik jsem zvyklá, nebyl prostě čas. A tak jsem se trochu bála, co to udělá s mým to-read listem. Nejen kvůli tomu, že jsem z něj tentokrát nemohla přečíst, kolik bych chtěla, ale hlavně proto, že vždycky, když nemám čas, dělám přesně to, co bych měla dělat, jen když čas mám. Ve chvíli, kdy nic nestíhám, tak víc než jindy brouzdám po netu, čtu si články, dívám se na seriály a samozřejmě zkoumám, co bych si tak mohla přečíst. Zřejmě je to nějakej můj obrannej mechanismus, kdy si sama sobě odmítám připustit, že nemám čas, a chovám se, jako kdybych měla dovolenou. Navíc tenhle měsíc na goodreads probíhaly volby nejlepších knih roku v různých kategoriích a já s hrůzou zjistila, že jsem nečetla ani jednu knihu z kterýhokoliv seznamu.

Takže jak to vlastně tenhle měsíc dopadlo? Překvapivě dobře. Díky jedný špatný knize (a ztraceným $6 - to jim stále nemůžu odpustit) jsem si tak nějak utříbila myšlenky na to, co si jsem ochotná přečíst a co ne, a provedla jsem menší čistku. A ejhle! Ono to asi funguje, protože jsem se zaměřila víc na to, co si naopak přečíst nechci, a tentokrát jsem slepě nepřidávala další a další knihy. Možná pomohlo i to, že mě z probíhajících voleb žádná kniha nijak moc nezaujala. Takže minule jsem skončila se 111 knihama na seznamu. Tenhle měsíc končím jen se 104! No, myslela jsem, že na tom budu ještě líp... ale stovka se blíží!

Devil's Luck - Carolyn Crane

paranormal, short, série

Bonus k Disillusionstický sérii, kterou jsem už četla a nadchla mě. Podle popisu to je o Simonovi a Fawně, našem precogovi, jejíž příchod mě v třetím díle docela nakrkl. Když jsem na tohle narazila, tak moje první myšlenka byla, jak jsem to prve mohla přehlídnout, a hned po dočtení shrnutí jsem jen nevěřícně zírala - wtf?! Simon a Fawna?! Tomu nevěřím, takže si to musím přečíst. I když kamarádka, na kterou docela dám a která mě k týhle sérii poprvý dovlekla, z toho byla poměrně zklamaná. No, stejně se musím přesvědčit na vlastní oči, jak to bude probíhat.

A btw, ten chlap na obálce není Simon. Ať si kdo chce říká co chce, tohle prostě není Simon! Fuj!

Second Chances - T.A. Webb

MM

Začala jsem nedávno sledovat blog věnující se gay tematice - ať už knihám, filmům nebo skutečným problémům v životech lidí nebo ve světě. A tohle mělo poměrně velkej a hlavně příznivej ohlas. A tematicky mi to tak nějak brnkalo na všechny moje struny, moje fantazie. Miluju příběhy, kde se do sebe hlavní hrdinové nezamilujou hned po prvních pěti minutách. Úplně nejradši jsem, když se nesnáší, ale téma přátelé-milenci je moje hned druhý nejoblíbenější. A jeden z nich je rozvedenej otec? Jdu do toho! I když téma gay-for-you už začíná bejt trochu ohraný, tak přece jen se mi ještě stále líbí. Jsem zvědavá a rozhodně si to brzo přečtu. A ty ruce na obálce! Omg, ty ruce!

Edit: přečteno a zapomenuto.

Fifteen Shades of Gay (For Pay) - T. Baggins

MM

Hm, hm, když už jsem tak prozkoumávala můj nově objevenej blog, zašla jsem si rovnou do sekce, kde doporučovali, co si přečíst. Nejdřív mě zaujalo jméno - nevěřícně jsem na to zírala a v duchu si říkala, že by tohle měl bejt radši pěkně blbej vtip, že upřímně doufám, že na tom blogu nejsou vyznavači tý otřesný knihy. Nebo že je tahle kniha parodie, a proto je mezi doporučovanýma. Při troše zkoumání jsem (naštěstí) zjistila, že to s tou hrůzou nemá nic společnýho. A jestli jsem váhala, jestli si to mám přečíst, tohle shrnutí mě přesvědčilo, že si to přečíst prostě musím. Nevím, jestli jsem zvrhlá, nebo to je prostě jen něco, co je naprogramovaný ve většině mozků fanynek MM, ale naprosto ujíždím na představě heterosexuálního chlapa, kterej se rozhodne pro gay sex. Obzvlášť, když je tak trochu homofób ;) A hodnocení! Nesmím zapomenout na to úžasný hodnocení, co to má! Jsem hrozně natěšená.

Will Grayson, Will Grayson - John Green & David Levithan

YA/NA

Tuhle knihu mi doporučila kamarádka, že ji lidi v jejím okolí vychvalujou. Mě ale ze všeho nejvíc praštily do očí jména autorů. Sice jsem ještě od žádnýho nic nečetla, ale už jsem o nich slyšela a dokonce mi od nich leží pár knih v mým to-read seznamu. Johna Greena si tak trochu spojuju s knihama, který by měly bejt naprostý dojáky. A Davida Levithana si tak trochu řadím do podobný kategorie, možná i tý trochu přeslazenější. Proto mě překvapilo, že podle shrnutí a reakcí čtenářů má tohle bejt spíš komedie!

Podle popisu to má bejt o dvou Willech Graysonech (jeden Greenův a jeden Levithanův), jejichž cesty se jednoho dne zkřízí. O moc víc to neříká. Ale překvapuje mě, že spousta čtenářů sdílí názor, že ta kniha je vlastně o Tiny Cooperovi, gay kamarádovi jednoho z Willů. Ha! Gay, negay, zaujalo mě, že hlavním hrdinou se očividně nechtěně stal někdo úplně jinej, než samotní autoři zamejšleli. Jsem zvědavá, jak se mohlo stát, že se jim to takhle vymklo z ruky. Co je to na tom Tiny Copperovi, že ho lidi milujou víc než hlavní hrdiny?

Žádné komentáře:

Okomentovat