úterý 11. února 2014

Bone Rider - J. Fally

Moje hodnocení: 4.5/5

Kovboj, ruská mafie, mimozemšťani a armáda. Šílená kombinace, která dohromady vytvořila nečekaně zábavnou akční podívanou.

Jedna z holek, který sleduju na GR, si tohle přečetla a její hodnocení začínalo slovy wow. Pak jsem se dozvěděla, že jsou tu mimozemšťani. Armáda byla logickým doplňkem, ale ruská mafie?! Jak ta do toho zapadá? A kovboj? Autorka musela bejt namol, když tohle psala. Ale hodnocení na GR je momentálně něco málo přes 4.4 a drží se tak už několik měsíců. A podle mě zaslouženě. Bone Rider sice není klasika, kterou byste se chlubili ve vyšší společnosti, ale zaručeně se při ní nebudete nudit.

Aliens, there’s fucking aliens out there!
Na Zemi ztroskotá vesmírná loď. Bohužel kousek od místa, kde zrovna probíhá vojenský cvičení. Po menším nedorozumění, kdo vlastně ohrožuje koho... status: domácí-hosté 1:0. Vojáci je pěkně naloží a odvezou do oblasti 51 ke zkoumání. Kde zjistí, že jeden - symbiont - přežil a uprchl.

To máme mimozemšťany a armádu. Náš kovboj v týhle podivný míchanici je Riley Cooper, kterej je zrovna na útěku před ruskou mafií. Konkrétně před svým přítelem, kterýho načapal s puškou v ruce, jak plánuje něčí vraždu. Přesvědčenej, že je jako nepohodlnej svědek další na řadě, vezme nohy na ramena a utíká tak daleko, jak to jen jde.
Cowboys, aliens, hit men, and now a canyon full of survivalists. Young stared down into the chasm and the flurry of movement their approach was causing and shook his head in disbelief. How was this his life?
Právě jsem ve zkratce shrnula začátek týhle knihy. Hned od první stránky začíná tahle šílená akce a nezpomalí ani na chvilku. Je to jako několik akčních filmů smíchaných dohromady a opravdu wow, o zábavu je postaráno. Naše dvě linie do sebe zapadají docela předvídatelným způsobem, ale rozhodně to neubírá na vtipnosti... řeknu jen, že jsem se takhle při čtení už dlouho nebavila. Je to komedie, i když to vlastně není komedie. Asi stejně, jako je Den nezávislosti nebo většina filmů s Brucem Willisem komedie. Tohle byla skoro akční parodie. Co taky můžete čekat, když máte mimozemšťana, kterej se vzhlídl v McClaneovi po sledování Smrtonosný pasti.

Ale. Všechno má u mě zřejmě svý ale. Je tu až moc POV. Všichni nám očividně musí říct příběh ze svýho pohledu. Kromě Mishy, našeho hitmana, se do popředí dostává i jeho pravá ruka, jeho otec nebo sestra. Kromě generála, kterej je v čele operace Ripley (schválně, kdo si to spojí s Vetřelcema), je tu i doktorka z oblasti 51. A pak ještě pár opravdu okrajových postav, který se v celý knize vyskytovaly jen na pár stránkách. Myslím, že jeden vypravěč za každou stranu by byl postačující a lepší. Stejně tak tady bylo na můj vkus moc sexu. Teď mě nechápejte špatně. Nebylo ho tam moc, vlastně jen trocha. Jen mi přijde, že se do tohohle typu knihy příliš nehodil. Kdyby se tyhle dva problémy vyřešily, mohlo to bejt perfektní.

Každopádně... nečekaný! I když to nemá hloubku, jako oddychový čtení je to perfektní. I přes pár drobných nedostatků to je zábavný čtení, ke kterýmu se budu v budoucnu určitě vracet. Kdo má rád béčkový akční filmy (například ty, co jsem už zmínila), měl by si přečíst i Bone Rider. Určitě nebude litovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat