sobota 9. listopadu 2013

Aftermath - Cara Dee (Aftermath #1)

Moje hodnocení: 3.5/5

Skvělá myšlenka, která ale trpěla zpracováním a nepříliš uvěřitelným koncem. Chce se mi až brečet nad promrhaným potenciálem.

Vesele si ukusuju ze svýho TBR listu a tentokrát jsem si vybrala knihu, o který jsem nedávno mluvila ve svých objevech. Byla jsem zvědavá, jak to bude zpracovaný, a ať už to o mně vypovídá cokoliv, téma mučení mě zaujalo. Chtěla jsem vědět kdo, proč a jak. A taky koho a jaká bude jejich reakce. Prostě všechno, co se dalo. A umm... byla jsem mile překvapená tím, kdo, proč a jak :) Ale asi bych si tohle mnohem radši přečetla od jiný autorky.

Máme tu hned dva hlavní hrdiny, kteří se střídají ve vypravování. Prvním z nich je Austin - spokojenej se svým životem, má fajn práci, peníze, dům, manželku a dceru, kterou nade všechno zbožňuje. Druhým je Cameron, automechanik, kterej měl kopu svých problémů už před oním dnem D - občas trpí záchvaty úzkosti a jeho poněkud asociální povaha může na ostatní působit až nepřátelsky.

Těmhle dvoum se jednoho dne zcela převrátí život vzhůru nohama, když je unese jeden psychopat a zavře je do jedný malý cely v podzemí. Nejsou jediní, unesených je celkem deset, a jsou pěkně jeden po druhým mučení. Proč? A jak? To je jedno z největších plusů týhle knihy. Byla to podlě mě super myšlenka. A uvěřitelná.

Kniha ale začíná po těchhle pěti měsících, kdy jsou už Austin a Cam na svobodě, dochází na společnou terapii a snaží se vyrovnat s následky svýho traumatu. Co se jim stalo, se dozvídáme postupně prostřednictvím flasbacků, takže se člověk nemusí bát, že by to bylo kdovíjak explicitní. Austin má problémy se svou manželkou, která po něm chce, aby zapomněl na to, co se mu stalo, a byl zase jejím starým Austinem. Camovy psychický problémy, který měl už před únosem, se akorát zhoršily, nemůže pracovat, často nemůže spát nebo mívá jeden panickej záchvat za druhým.

Mělo to ohromnej potenciál - to, co se jim stalo, jak se s tím vypořádávají, do toho jejich nečekaná vzájemná přitažlivost... je toho spousta, na čem autorka mohla stavět a udělat z toho skvělou knihu. Sice jsem se při čtení ani chvilku nenudila, bylo to ale bohužel tak nějak neosobní, měla jsem pocit, že nám spíš vypráví, co se jim stalo. Dokázala vymyslet dobrej příběh, dokázala ho i popsat, ale nedokázala mě do něj vtáhnout a probudit ve mně emoce. Bylo to často i neuvěřitelný a ke konci vyloženě nesmyslný a naivní. Autorka měla ambice, ale myslím, že prostě nemá na to, aby něco takovýho dokázala napsat. Skvělej příběh, ale tak nějak... plochej.

I když je kniha součástí série, je to zcela samostatnej příběh se svým začátkem a koncem. Druhej díl se má týkat dalšího z vězněných. Možná tomu dám ještě šanci, uvidíme. Ale určitě to nebude někde na vrcholu mýho žebříčku.

Žádné komentáře:

Okomentovat