středa 31. července 2013

Mé červencové objevy, na které se těším...

Ok ok, tenhle měsíc jsem byla pilná. Nebo spíš jsem prvních čtrnáct dní nemohla číst (cestování, rodinný návštěvy), ale přístup k internetu jsem měla. Normálně si frustrovaně projíždím různý blogy a GR ve snaze objevit něco, co by mě nadchlo nebo aspoň zaujalo. Ale tentokrát jsem ke spoustě zajímavých kousků přišla jak slepej k houslím. Vážně se u většiny nemůžu dočkat, až se do nich pustím.

Bohužel to má na můj seznam negativní vliv. Jeho růst má opačnou tendenci, než bych si přála, i když se z něho snažím usilovně ukusovat. Minulej měsíc 101 knih, tenhle je to už 103.


Forgive me, Leonard Peacock - Matthew Quick

YA/NA

To bych nebyla já, kdybych si nechala ujít knihu o plánovaný vraždě a pak sebevraždě.

Leonard Peacock má dneska narozeniny. A je to taky den, kdy si do batohu schová zbraň. Protože dneska je den, kdy zastřelí svýho bejvalýho nejlepšího kamaráda a pak sebe. Předtím se ale chce rozloučit se čtyřma lidma, na kterých mu záleží.

Tahle kniha vyjde teprve příští měsíc, ale už teď si člověk může na GR přečíst pár recenzí. Slova jako geniální a smutný na mě rozhodně platí :) Jen si musím počkat, až budu mít náladu na těžší témata.

Edit: přečteno a musím říct, že jsem nebyla připravená na to, co jsem dostala. Hodně alternativní styl, kterej je docela jetej a/nebo geniální, v podání hrdiny, kterej je divnej a/nebo nepochopenej. Líbil se mi, ale asi bych se mu na ulici vyhla.

Red Dragon - Thomas Harris

horor, thriller, série, v češtině

Hehehe! Jsem prostě mimo, teprve teď jsem zjistila, že Hannibal Lecter je i v knižní podobě. Normálně bych to bez zájmu přešla, protože filmy mě nijak nenadchly. Nebyly ani strašidelný, ani nechutný, jak se snažily předstírat. Vlastně si z nich pamatuju velký kulový. Což je jedině dobře, nebude mi to aspoň překážet při čtení knižní série.

Moje kamarádka mě ujistila, že knihy jsou spíš o psychologii. A dostat se do mysli prvotřídního zločince? Nemůžu se dočkat!

Wonder - R.J. Palacio

YA/NA

Na tuhle knihu jsem narážela na každým kroku a už mi to lezlo natolik na nervy, že jsem se ji prostě rozhodla přečíst. A proč ne? Hodnocení má skvělý a i popis nezní špatně.

Auggie se narodil se zdeformovaným obličejem. Nechodil ani do školy a vzdělával se doma. Až do teď. Má nastoupit do pátý třídy a určitě si všichni pamatujete, jak je těžký zapadnout mezi nový lidi. A určitě všichni víte, jak děti někdy dokážou bejt krutý. Auggie bude muset svoje nový spolužáky přesvědčit, že je stejnej jako oni. Ať už vypadá jakkoliv.

Jsem na tohle i docela zvědavá. Nečekám nějaký melodrama, Auggie měl už dost času, aby se vypořádal s tím, jakej je. Plus recenze naznačujou, že je to naopak zábavný. Nechám se překvapit.

Edit: přečteno a melodrama se opravdu nekonalo. A zábavný to bylo taky. Ale taky naivní a... milý.

Still Alice - Lisa Genova

nemoc, v češtině

O týhle knize nedávno psala Martina na svým blogu a světe div se, mě to i přes poměrně těžký téma zaujalo!

Alice je profesorka na Harvardu, má manžela a tři dospělý děti. A jednoho dne jí diagnostikujou časnou formu Alzheimera. Jak se s tím Alice vyrovná a jak bude bojovat s touhle nevyléčitelnou nemocí? To se snad dozvím v knize.

Už párkrát jsem se setkala s příběhama, kde někdo trpí Alzheimerem. Ale bylo to zatím vždycky z pohledu těch okolo, těch zapomínaných. Bude určitě zajímavý podívat se na to i z očí toho, kdo zapomíná. Jaký to musí bejt nevědět, jestli se ráno vzbudím a budu si pamatovat jména svých nejbližších. Čekat na chvíli, kdy já už nebudu já. Určitě se do toho hodně brzo pustím.

Mistborn: The Final Empire - Brandon Sanderson

fantasy, série, v češtině

Je to jen pár dní, co jsem dočetla Sandersonovu jinou knihu a byla naprosto nadšená. Sandersone, kde ses do teď schovával?! Jelikož si ale u ní budu muset pár let počkat na pokračování, tak proč nevyzkoušet i jeho jinou, hlavně už dokončenou, sérii?

Jaký by to asi bylo, kdyby hrdina nezachránil svět a zlo zvítězilo? No, to se máme dozvědět tady. Z nebe padá místo deště popel, lidi jsou otroci a jediný, co zůstává, je naděje. Naděje na nový povstávní, který plánuje jeden zločinec a sirotek z ulice.

Ale pche, to není ani trochu podstatný (až na tu revoltní myšlenku, že by hrdina mohl selhat). Co mě k tomuhle ohromně táhne, je příslib další originální formy magie, Allomancie. Schopnost ovládat kovy. Ha! Těším se jak malý děcko, až zjistím, co si pro nás Sanderson připravil.

Edit: přečteno a naprosto uchvátilo. Ani ne tak kvůli Allomancii (která byla samozřejmě skvělá), ale kupodivu právě kvůli padlýmu Hrdinovi, povstání a souvislostem.

2 komentáře:

  1. Tak to jsem ráda, že tě Alicin příběh zaujal! :-)

    Harrise jsem četla před deseti lety, myslím, že to bylo Mlčení jehňátek a jestli se mi to líbilo, to už nevím, ale narozdíl od tebe, jsem se u filmu hodně bála (a to jsem ho viděla, když jsem byla mladší).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice to tak možná nevypadá, ale mám ráda obyčejný příběhy - žádný nadpřirozeno, dystopie, vraždy nebo cokoliv, s čím bych se já osobně nemohla setkat. Jen je docela těžký něco takovýho najít, aby to nebyla romance :/

      A jestli už nevíš, jestli se ti to líbilo, tak to myslím mluví samo za sebe :) Já jsem tak napůl připravená, že budu zklamaná.

      Vymazat