neděle 31. března 2013

Mé březnové objevy, na které se těším...

V únoru jsem byla skoro jako posedlá čtením Kingovy série, takže mě žádný nový knihy nezajímaly a neměla jsem myšlenky na nic jinýho. Zato v březnu... jo, v březnu jsem začala číst Kingovu čtvrtou knihu a moje nálada klesla pod bod mrazu (stejně jako venku). Byla jsem znechucená, kdykoliv jsem jen pomyslela, že bych snad měla pokračovat ve čtení. V tu chvíli jsem měla nutkání otevřít kteroukoliv jinou knihu, cokoliv, jen abych mohla číst a nebyl to King... Brouzdala jsem napříč blogosférou a objevila pár zajímavých kousků. A taky jsem si pořídila do telefonu aplikaci na Goodreads a tím pádem se po delší době podívala na jejich doporučení. Krása!

Přesto tu můžou zaznít pomyslný fanfáry, dostala jsem se pod magickou stovku - na mým to-read listu je momentálně jen 95 knih. Podvod, je to všechno jen podvod. Po přečtení Luuina článku jsem provedla menší čistku a vyházela všechny knihy, který měly hodnocení pod 3.7... ale i tak je to dobrej pocit.


Černobílý svět - Kathryn Stockett

historie, v češtině

Tohle je jedna z těch knih, který jsem objevila na svý pouti napříč blogama. Zmiňovala se o ní Martheen na svým blogu a když jsem si přečetla pár recenzí na GR, tak mě to přimělo, abych z košíku u Knižního klubu vyhodila knihu, kterou jsem tam měla, a dala tam místo ní tuhle.

Amerika v šedesátých letech, otroctví je už dávno zrušený, ale o rovnoprávnosti černochů a bělochů tu nemůže bejt ani řeč. A když už jsme u toho, tak ani o rovnoprávnosti žen ve společnosti. A přesně tohle se jednoho dne pokusí ukázat svýmu okolí dvaadvacetiletá běloška s pomocí dvou černoškých hospodyň.

Na jednu stranu mě tohle téma zajímá, o tomhle podivným rasismu jsem toho už slyšela hodně, ale na druhou stranu jsem z komentářů nabyla dojmu, že je tahle kniha tak trochu ofenzivní a klišoidní - černochy tu podává jako stereotypy, takže se tak trochu bojím, že si o týhle problematice vytvořím zkreslenej názor. Ale co, nechám se překvapit. Knihu už mám doma, ale daruju si ji až k vánocům ;)

Edit: přečteno a i když to bylo fajn, skvělý to nebylo. Stereotypní a povrchní. Pokud ale někdo nepotřebuje myšlenkově těžký a vážný témata, tak směle do toho.

One Second After - William R. Forstchen

thriller, scifi, postapokalypsa, v češtině

Druhá kniha, kterou jsem objevila na cizích blozích, konkrétně u Chuckyny - vlastně je to ta, co jsem vyhodila z košíku, abych si tam mohla hodit Černobílý svět. Rozhodla jsem se totiž, že si tuhle knihu přečtu v originálu.

Kdo by neměl rád postapokalyptický příběhy o konci světa a o tom, jak se lidstvo vypořádá se ztrátou technologie? Já tyhle příběhy miluju. Obzvlášť, když si při tom můžu sedět v teple domova s lednicí plnou jídla a elektrikou všude okolo. To je totiž příčina začátku konce světa v týhle knize - přestanou fungovat všechny přístoje vinou EMP. Dochází zásoby a začíná rabování...

Jo, četla jsem už, že je to jen blábol s kupou děr a gramatických chyb, ale i tak mě tahle premisa strašně zaujala a budu doufat, že si žádných chyb nevšimnu ;)

Edit: přečteno a příště budu věřit tomu, co se říká. Byl to blábol s kupou děr a gramatických chyb (u kterých jsem pak zjistila, že chyby nejsou, jen nářečí specifický pro danou oblast). Blábol oslavující Ameriku.

Gives Light - Rose Christo

MM, YA/NA, coming of age, série

Tahle obálka na mě tak nějak vykřikla, když jsem zkoumala svou novou aplikaci a knihy, který mi GR doporučuje. A přiznejme si to, po dvou měsících s Kingem jsem po nějakým tom MM vyloženě toužila.

A i tematicky to vypadá na něco, co jsem snad ještě nečetla. Když byl Skylar malej, zavraždili mu matku a jemu z tý události zůstalo zjizvený hrdlo, který mu znemožňuje mluvit. A pak mu v šestnácti zmizí otec a Skylara pošlou k jeho babičce do indiánský rezervace uprostřed Arizony, kde vyrůstá i syn vraha jeho matky.

Tak trochu se bojím růžovýho pudinku. Napovídá tomu jak vysoký hodnocení, tak opěvný ódy na GR, který obsahujou slova jako úžasný, krásný nebo dojemný...

Edit: přečteno a úžasný nebo dojemný to nebylo. Krásný možná. Mělo to příjemnou a poklidnou atmosféru, která ale po chvilce začala nudit. V tomhle případě totiž platí rovnost poklidný = nic se neděje. Ale palec nahoru za vylíčení života v indiánský rezervaci.

Know Not Why - Hannah Johnson

MM, YA/NA, coming of age, komedie

I tady mě zaujala netradiční obálka. Prostá a úsměvná a to je přesně to, po čem momentálně toužím. Po komplikovaným a dlouhým Kingovi chci něco jednoduchýho a zábavnýho.

Howie dropne vysokou, aby mohl vypomáhat mámě po smrti svýho otce. Najde si brigádu a zároveň tak nějak doufá, že zaboduje u svých dámských kolegyň. Ale nejen, že u nich nemá úspěch, začne ho přitahovat jeho šéf ;)

I když, málem jsem se zadusila sušenkou, když jsem si přečetla, že tady není žádnej sex. Zavání to tak trochu romatikou, pokud ne vyloženě slaďárnou. Jedna z recenzentek dokonce napsala, že měla nutkání kreslit kolem jejich jmen srdíčka... uh.

Edit: přečteno a výše zmíněnou recenzentku už docela chápu - nejradši bych srdíčka kreslila taky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat