úterý 30. října 2012

Mé říjnové objevy, na které se těším... (2)

Bohužel mi blogger neumožnil použít všechny štítky, který jsem chtěla, protože jich bylo prostě moc. Rozhodla jsem se proto tentokrát článek rozdělit do dvou částí. Neboli jsem tenhle měsíc byla až moc pilná a zvědavá a těch knih k přečtení se mi nahromadilo nějak hodně. Tahle druhá část by se dala od tý první odlišit i tematicky (i když jsem se o nic takovýho nesnažila, prostě jsem to přesekla v půlce) - tohle jsou knihy, který mi "doporučily" český bloggerky. Ve skutečnosti jsem je jen šmírovala a narazila tak na něco, co bych si taky chtěla přečíst. Kdo ví, jak se budou lišit doporučení od programu a Američanů a od Čechů.


The Hallowed Ones - Laura Bickle

YA/NA, paranormal, postapokalypsa, horor

Tak na tuhle knihu jsem sice narazila už na goodreads, ale tehdy jsem to jen tak přešla jako jednu z mnoha nově vydaných knih v poslední době. Až zmínka u Syki mě přiměla přečíst si anotaci. A jo, nebudu se tvářit jako pokrytec, prostě a jednoduše mě to zaujalo, i když to má prvky, nad kterýma se v duchu ošklíbám a ohrnuju nos.

Je to vyprávěný z pohledu mladý holky Katie (bod dolů), která je zrovna na pokraji Rumspringy (bod nahoru, Amišové jsou pro mě ještě stále originální). Pak se ale do její komuny donesou zvěsti o tajemných vraždách ve světě "tam venku", lidi umírají, něco tam venku je. Tajemno a děsivost - stále body nahoru. A tak v komuně vydají přísnej zákaz vycházení ven z vesnice a zákaz pouštění kohokoliv dovnitř. Pak ale Katie objeví na jejich hranici zraněnýho mladíka a rozhodne se jednat proti zákazům a vezme ho dovnitř, aby ho ošetřila (má vlastní hlavu - bod nahoru, tuším průhlednou a zakázanou lásku - bod dolů).

Když jsem si četla komentáře na goodreads, tak jsem se tak trochu zděsila, že jsou tu zase upíři (tohle není spoiler, je to i v žánrech na goodreads). Ale potěšilo mě a trochu i uklidnilo, že nemají bejt toho romantickýho druhu, ale toho děsivýho - skutečný monstra. Takže jsem váhavě zvědavá na tu kombinaci Amišský komuny a upírů.

The Fault in Our Stars - John Green

YA/NA, komedie, nemoc, (v češtině)

Občas moje stalkerování přináší nečekaný výsledky. Objevila jsem jednu holčinu, která samozřejmě vůbec netuší, že existuju nebo že mě nějak něčím ovlivnila. Přišla mi sympatická, vtipná a u jejích článků jsem se často usmívala. A i její vkus mi přišel, že není zas až tak marnej. Proto jsem až málem zaplakala, když jsem zjistila, že už dva měsíce nic nenapsala... ach jo, mělo by existovat víc blogů, jako je ten její. Nebo víc lidí, jako je ona, co si zakládají blogy... Proto se tak nějak hodí, že mě zaujala právě touhle knihou, protože mi objevení jejího blogu přineslo radost i smutek zároveň. Na goodreads má taky nehorázný hodnocení, tak proč ne?

Má to bejt o šestnáctiletý holce, co má rakovinu a zamiluje se do kluka ve svý podpůrný skupině. Trochu mám obavy, že to bude depresivní a hrát na city, ale to, že to napsal chlap (i když existujou i chlapi jako Nicholas Sparks) a že spousta lidí řekla, že je to zábavný, mi dává naději, že by to mohlo bejt něco pro mě. Ráda si pobrečím, pokud to není jen slátanina s tímhle jediným cílem. Doufám tady ale v myšlenku.

A díky tomuhle blogu (odmítám to skloňovat nebo překládat) jsem dokonce zjistila, že ji Knižní Klub plánuje vydat v březnu příštího roku. Ha, tak aspoň v něčem jsem nadčasová ;)

Edit: ignorujme předchozí poznámku o nadčasovosti, protože jsem se k přečtění týhle knihy nedostala. A po přečtění týhle recenze se vysoce pravděpodobně ani nedostanu. A než si o mně začnete myslet, že jsem povrchní, protože se nechám zviklat jednou negativní recenzí (protože jsem), tak rovnou říkám, že to není tím (i když číst si negativa je taková zábava!). To ty citace mě přesvědčily, že já a John Green nebudeme kamarádi.

Tell the Wolves I'm Home - Carol Rifka Brunt

YA/NA, coming of age

Hmm... další kniha od výše zmíněný holčiny. Doporučení bylo prostý - Prostě si to přečtěte, ano? Pobavilo mě to, ale zároveň to bylo výstižný.

Tohle má vyprávět o holce, který zrovna zemřel její milovaný strýc, který jí jako jediný rozuměl. Zemřel na AIDS a celej její svět je najednou vzhůru nohama a je zničená, dokud se neseznámí s jedním neznámým mužem, kterej jí pomůže zjišťovat i jiný stránky o životě jejího strýce. Má to bejt coming of age typ příběhu, o ztrátě, o lásce a o soucitu... takže další doják. Ale doufám, že zase jeden z těch hodnotných. Hodnocení na goodreads vysoký, ale ne zas až tak vysoký, aby to byla kravina (jo, i to se stává, knihy s přehnaně vysokým hodnocením jedou často jen na vlně slávy a masovýho šílenství). Takže až budu mít náladu na něco plnohodnotnýho, ale smutnýho, tak se do toho pustím.

Edit: přečteno a nezklamalo. A btw, měla jsem z toho spíš pozitivní pocit.

In the Woods - Tana French

crime, thriller, série, v češtině

A do třetice všeho dobrýho. I když vůbec nedoporučovala tuhle knížku, ale až v pořadí čtvrtou v týhle sérii (Dublin Murder Squad). Nevím, jestli se dají knihy číst i samostatně (asi jo, když se vůbec nezmínila o předchozích dílech nebo že to patří do série) nebo na sebe nějak volně navazujou, ale nechci nic riskovat, takže začnu pěkně od začátku. Ale bojím se trochu poměrně nízkýho hodnocení...

Večer matka volává svoje tři děti domů, ale jednoho dne se tyhle děti nevrátí. Policie pak v lesích najde jedno z dětí, který se vyděšeně drží stromu, má boty od krve a vůbec nic si nepamatuje. No a o dvacet let pozdějc je z tohohle malýho kluka vyšetřovatel a dostane na starost případ, kterej je až děsivě podobnej tomu, co se stalo před lety. Mělo by to bejt záhadný, autorka se chválí a rozpoznává hlavně pro atmosféru, kterou dokáže vytvořit. A hlavně psychologický - jak případ působí na samotný vyšetřovatele a jak skoro zničí všechny zúčastněný. Pokud se mi to nebude líbit, ale psaní bude obstojný, tak se zkusím vrhnout na tu čtvrtou, doporučovanou knihu.

A i tahle kniha je vydaná v češtině pod názvem V lesích a jak tak koukám, tak i druhej a třetí díl. Čtvrtej má prozatím smůlu, ale už se připravuje k vydání nakladatelstvím Argo.

Žádné komentáře:

Okomentovat